Helg i kungliga huvudstaden

Helgen som var tillbringade jag i vår vackra huvudstad, Stockholm. Hade inget direkt inplanerad utan tog det som kom. Åkte tunnelbanna för första gången ensam, det var lite nervöst. Först skulle jag hitta till tunnelbanan, fick en liten karta som jag i smygkollade på när jag var på väg, ville ju inte att någon skulle se att jag var turist. När jag väl hittade den så hade jag inga problem att ta rätt tåg. Dock fick jag ringa min kompis för att få tips om vad jag skulle hoppa av och vart jag skulle gå. Hade fått samma tips innan men den var så rörig så jag blev bara förvirrad. När jag kommit ovan mark igen tog jag en liten runda på stan och kikade i affärer. Hade tyvärr inga pengar så det blev bara fönstershopping. Möte sedan upp Herr P och fikade på hans favorit fik som även var med i filmen "Flickan som lekte med elden". Lördagen bjöd på liten vandring genom stan, blev ett besök på NK, gick förbi slottet ,en promend genom gamla stan och på kvällen möte vi upp vänner över lite öl.

Blev tyvärr inga foton, varför vet jag inte. Dåligt av mig, får ta extra många nästa gång jag är där uppe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0