Läkarbesök

Idag har jag varit på en av de värsta ställen jag vet, på läkarstationen. Att gå till läkaren är det värsta jag vet, är nästan svimfärdig när sitter och väntar. Väl inne hos läkaren gick det bra, vi kom överrens om att jag skulle ta ett allergitest mot födoämnen( mjölkprotein, ägg, vete, sen var det något mer). Tydligen hade jag inte ta det innan, hade bara tagit gluten och laktos. Fattar inte varför de inte kunde ta allt på samma gång. När det sen var dax för blodprovet gick det inte fullt lika bra. Jag är livrädd för sprutor! Så när hon skulle sticka in nålen så spände jag mig så mycket så hon fick inte in nålen i blodkärlet. Så hon fick sticka mig en gång till när jag "lugnat ner mig" lite. Jag hade tur  som  hade med mig en underbar vän som höll mig i hand, pratde lugnt och kom med vatten till mig. Efteråt gick vi och fikade som plåster på såren. Nu ska jag börja förbereda styrelsemötet jag lite akut fick ha hemma hos mig.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Förstår dig precis! Gillar inte heller läkare och sprutor. Men jag börjar faktiskt komma över det nu. Anadas djupt och tänker att det faktiskt bara är ett litet stick. Det finns värre saker att vara orolig över....Det hjälper på mig iallafall! =)

Var vännen Lilla A som var med dig? =) Hälsa henne isåfall!



Kramelikram Lotta

2009-04-23 @ 19:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0