Kort vecka

Denna vecka har varit lagom lång, men när jag tänker efter så "slutar" alla mina veckor på torsdagar. Veckan  känns kanske längre då jag jobbat några dagar.

På dagens föreläsning kom det upp en diskussion om kronofogden om vad de får ta och inte ta när de ska kräva in pengar. Då kom det fram att de bland annat inte fick ta kläder, då slog det mig en galen tanke. Skulle han hamna i knippa någon gång med ekonomin så ska man lägga alla pengarna på kläder. För kläderna blir du ju inte av med, så man kan vara lus pank och alltid vara snyggt klädd. Detta är en VÄLDIGT galen tanke, jag vet! Men det var det första jag kom att tänka på när jag hörde det. Mamma och Ni andra som kanske blir lite oroliga över mitt galan tanke kan lugna ner sig. Jag har bra koll på min ekonomi och tänker inte hamna hos kronofogden.  

Snart ska jag bege mig ner till stan för "fredagsfika", man måste avsluta veckan med det. Annars känns det inte riktigt som helg.



Kommentarer
Postat av: Cel'Dara

Haha, ja det var ju en rätt galen tanke faktiskt! ;-P

Vad är det du pluggar förresten?

2009-04-09 @ 20:09:33
URL: http://celdara.blogspot.com
Postat av: Cel'Dara

Personalvetare?

Vad gör man då? :-)

2009-04-10 @ 12:34:35
URL: http://celdara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0