Ingen fantasi

Jag har absolut ingen fantasi när det gäller matlagning just nu. Känns som jag bara äter bulgur med wokgrönsaker och korv eller omelett. Kan inte komma på något annat.! Håller nu på att lägga om min kost för att få reda på vad jag kan äta och inte äta. Är sugen på köttfärssås men då jag inte tål pasta så vill jag inte äta det med ris eller bulgur. Har även börjat att delvis utesluta mejeri produkter, ska fortsätta äta glass och grädde då jag äter det sällan. Så detta utesluter creme fraiche, så jag kan inte göra korv stroganoff. Men det är lika bra att vänja mig då nästa steg är att jag ska försöka utesluta rött kött. Har hört att det kan hjälp mot IBS, som jag har. Så när jag tänker efter så kommer det nog innebära i slutet att jag kommer bli halv vegan!

Och jag som har förutfattade meningar om veganer. Enligt mig så är veganer människor som ständingt räddar  världen rakar sig inte under armarna, använder inte smink och släpper ut djur. Nog bäst jag tänker om den tanken. För blir det som jag tror. Att jag måste delvis måste ge upp mejeri produkter och rött kött, för att kunna må bra. Så kommer jag i framtiden bli en halv vegan som älskar smink, rakar sig under armarna, släpper in alla söt pälsddjur och kommer inte försöka rädda världen mer än att skänka lite pengar då och då.    

Kommentarer
Postat av: Sarah

Vem har fantasi när det kommer till mat...? Jag äter mest hamburgare, godis och mackor om det är jag som bestämmer. Tur att man har nån som lagar lite god mat till mig ibland också.

2009-04-03 @ 01:30:43
URL: http://senanatter.blogspot.com
Postat av: Paola

Hej Vicke! Tittar in här lite då och då :o) Angående det du skrev om IBS- jag blir super "ibsig" av köttfärsås oxå! Fullkornspasta kan jag äta utan att känna av så mkt, men däremor köttfärs klarar jag inte.. (äter det ändå såklart!)

Kram

2009-04-03 @ 08:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0