Frukostmöte

Idag startade jag dagen med att gå på frukostmöte. Det var min lärare jag hade i juridik som höll en föreläsning om hur hon får livet gå runt som egen företagare, med familj, jobb och pengar. Bland annat såg hon inte det som ett problem att kvinnor har en tendens att blanda ihop arbetslivet med privatlivet. Hon såg det som en lyx att kunna hänga upp tvätt mitt på dagen Hon menade att lika väl som att sitta i ett fikarum och snacka skit kunde hon istället hänga tvätt. Hon använde även samma metod som vid SAM (systematiskt arbetsmiljö arbete). Hon gjorde ibland nuläges rapport på hur henne liv var just nu. När hon gjort det började hon fundera hur hon ville hur hennes liv skulle se ut och vad hon skulle göra för att upp nå detta. Sedan började hon genomföra "planen", för att sedan utvärdera om hon lyckats. När hon gjort detta så började hon om från börja igen. Själv tycker jag det är en suerbra metod för att få det liv man vill ha och ska nog sätta mig ner en dag och fundera på hur jag vill att mitt liv ska se ut.

Nu ska jag sätta mig ner och plugga ekonomi, har tenta om en och halv vecka.

Kommentarer
Postat av: maria

oh, gick du på det. vad intressant :)

2009-04-22 @ 15:04:36
Postat av: Lotta Nilsson

Intressant föreläsning! =) Jag har en bild som illustrerar just detta! Vi jobbade mycket efter den på HR-utbildningen i Stockholm. Får rita upp den för dig i sommar! =)

Sushi snart?? Jag dööööör om jag inte får stilla mitt behov....hi hi hi :-)

Tjingeling Lotta

2009-04-22 @ 15:17:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0