Äntligen måndag!

Har nog aldrig varit så glad att det är måndag som idag. Hela förra veckan var det fullt upp hela tiden, känns som jag aldrig var hemma och all ledig tid gick till uppvisningen vi hade i helgen. Har tillbringat hela helgen i en gymnastikhall, inte det man helst vill göra en helg. Uppvisningen blev iallafall lyckad och det är ju plåster på såren.

Jag har även hunnit med ett liten tripp till mamma och pappa i lördags. De hade nämligen besök av min faster som jag aldrig träffat. Var hur kul som helst att träffa henne, man kan nu förstå lite hur pappa är som han är. Som varför han tycker om dansband. Fick också under besöket höra ett "nytt" ord, "obegagnat". Varför använder man det ordet. Men faster sa att det var av ren lathet (hon är från Norrland). Motsatsen till obegagnat är ju nytt, så var säger det inte det. Och i mina öron är begagnat lite negativt, för vem vill egentligen något som någon annan har haft. Norrlänningar är lite konstiga.

Just nu står det tvätt och städ på schemat. Ser ut som jag har haft inbrott hem, har aldrig varit så glad över att få städa som idag!

Härligt med måndag!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0